Високошвидкісні магістралі

Отже, Шановні колеги, ми продовжуємо висвітлювати питання “Що таке проект високошвидкісних магістралей (ВШМ) і доцільність реалізації цього проекту в Україні”.
Сьогодні ми постараємося в стислій формі, коротко, приділити увагу впливу проекту ВШМ на економіку України.
У минулій статті ми вже згадали про те, що нам задають дуже багато запитань. Багато хто дійсно не розуміють, навіщо будувати ВСМ, якщо вже є понад 20 тис. Км широкої ж. д. колії 1520 мм, і навіщо реалізовувати проект ВСМ нормальної колії 1435 мм, вартістю в $ 23,1 млрд., тим більше в країні з “дірявим” бюджетом?
Однак, перш ніж торкнутися питання фінансування проекту, ми пропонуємо звернути увагу на зовнішню заборгованість України та динаміку її зростання. Варто відзначити, що вона неухильно зростає, і зараз майже вже досягла річного обсягу ВВП нашої улюбленої Батьківщини.
Моделюючи ситуацію при такій динаміці не складно здогадатися, що Україна не тільки має всі шанси отримання банкрутства, а й цілком може втратити свою незалежність. Що, в кінцевому підсумку, вплине на всіх громадян України, включаючи покоління ще не народжених.
Саме тому важливо зрозуміти – якщо нічого не робити, ми втратимо не тільки індустріальну економіку, але і шанси виплатити зовнішню заборгованість України в цілому.
Так, саме тому, пора зрозуміти Уряду, що прийшов час глобальних проектів розвитку, що породжують джерела доходів. Чи не все ще втрачено.
Борг України, потрібно розглядати не як вирок, а як причину або передумову до реальних дій в економіці. Світова історія налічує безліч прикладів чудесного відновлення. Наприклад, досвід Америки, що вийшла з Великої депресії завдяки масштабним інфраструктурним проектам або зруйнованих післявоєнних Німеччини, Японії, жебрака Сінгапуру. Яскравий приклад Китаю, в 1992 році мав ВВП на душу населення в 5 разів нижче, ніж в тоді ж в Україні, а зараз в Китаї він удвічі вище, ніж у нас, і там вже побудовано 26 тис. Км ВШМ, більше половини всіх світових ВШМ, а в той же час, Україна обганяють країни африканського континенту.
І якщо хтось не бачить джерел фінансування, то це не означає, що їх взагалі не існує. Це питання ми постараємося розкрити в наступній публікації.
Ну а поки, повертаючись до теми впливу проекту ВШМ на економіку України в цілому, акцентуємо вашу увагу ось на чому: Високошвидкісна магістраль в Україні принесе дохід, за перші 10 років будівництва і експлуатації, у вигляді податків до бюджетів різних рівнів, не менше $ 70 млрд . Зростання ВВП України за цей же період, складе не менше $ 230 млрд.
Про нові робочі місця, а їх проект дасть не менше 400 тис., І що не маловажно, заробітна плата закладена в проекті на рівні не менше $ 1000..
Для національного виробника проект ВШМ – це прекрасна можливість модернізації виробництва, можливість залучення інвестицій і освоєння нових передових технологій, а для України в цілому – це можливість збільшення експортного потенціалу високотехнологічної продукції і підвищення рівня доходу населення, так як в проекті буде задіяно близько 20 галузей промисловості .
Проект ВШМ, подібно газотранспортній системі, буде приносити Україні не менше $ 1,3 млрд. На рік від транзиту вантажів. Україна має всі шанси отримати можливість повною мірою реалізувати свій транзитний потенціал, пропускаючи до 1 млн. 20-футових контейнерів (ДФЕ) в рік.
У висновку хотілося б додати, що за весь період незалежності, в Україні не було реалізовано жодного проекту національного масштабу. Однак настав час, коли потрібно подбати не тільки «в загальному» про економіку України, а й «зокрема» про громадян своєї країни, які, не маючи нормального доходу, масово покидають свою Батьківщину в пошуках кращої долі.
Прийшов час відповідальних рішень. І хочеться сподіватися, що, не втрачаючи часу в очікуванні чергових парламентських або президентських виборів, чинним керівництвом країни все ж будуть прийняті рішення по реалізації транзитного потенціалу та запуску проекту ВШМ.

Асоціація ВШМ