Комюніке №5

Шановні колеги,

З огляду на той факт, що до нас все частіше надходять питання, з проханням докладніше ознайомити і з терміном, і з тим, що таке насправді “високошвидкісна магістраль” (далі ВШМ), який сенс її будувати в Україні при порожньому бюджеті і величезною фінансової заборгованості перед зовнішніми кредиторами та інше …
В Асоціації “ВШМ” прийнято рішення – регулярно, публікувати новини по цій темі, відповідаючи на всі запитання і не тільки …

Загалом, будемо намагатися висвітлювати всі новини по цій темі в світі, і які перспективи будівництва високошвидкісної магістралі в Україні.

Отже, для початку візьмемо два важливих питання.
Що таке ВШМ і навіщо така магістраль необхідна Україні?
У світі не існує єдиного стандарту, але прийнято вважати високошвидкісними нові залізничні лінії, що допускають швидкості понад 250 кілометрів на годину (160 миль на годину) і існуючі лінії, понад 200 кілометрів на годину (120 миль на годину). ВШМ спочатку починалися як чисто пасажирські транспортні системи, але життя вносить свої корективи …

Високошвидкісна магістраль – це, перш за все, новий технологічний рівень в залізничному сполученні. Це безбаластних шлях і рухомий склад, здатний пересуватися на швидкостях до 400 км / год. Але ВШМ – це і важливий показник загального рівня будь-якої розвиненої або перспективно розвивається, будь-якої держави.
За ВШМ, в тому числі, судять про політичному керівництві країни, як про керівництво з прогресивним мисленні.

На даний момент, крім Японії, Південної Кореї, Китаю, Франції, Іспанії, Німеччини та інших європейських країн, активно будують або починають розробляти проекти ВШМ такі країни як Туреччина, Туркменістан, Узбекистан, Росія. У тому числі на Африканському континенті вже четверта країна побудувала або будує швидкісне або високошвидкісні магістралі. Іншими словами, практично з усіх боків України, будується ВШМ або проектується швидкісний або високошвидкісне рух.
І тільки Україна, поки ще індустріальна країна, в цьому питанні запізнюється. Однак не потрібно забувати уроки історії, коли в період глибокої кризи, подібні глобальні інфраструктурні проекти допомогли пережити депресію США. Це також допоможе залучити інвестиції в Україну, модернізувати і оздоровити економіку. І все ж виникає друге питання.

Навіщо ж потрібна ВШМ для України?

Багато політиків ще два роки тому активно говорили про гостру необхідність реалізувати транзитний потенціал України. Так, це так, в цьому є не тільки необхідність, це ще й шанс змінити Україну – раз і назавжди.

Однак виникає питання, як Україна реалізує свій транзитний потенціал, якщо Росія працює над проектом ВШМ “Євразія”, який дозволить з Пекіна до Берліна доставляти вантаж на 3-4 доби ???? Як реалізувати транзитний потенціал України, коли деякі “фахівці” пропонують залучити інвестиції в «модернізацію» старої магістралі, побудованої понад 100 років тому? Це спочатку тупиковий шлях, нежиттєздатний проект, який в принципі не може бути конкурентним для високошвидкісної магістралі, навіть якщо допустити, що експлуатаційну швидкість можна підняти до рівня 200-250 км / год. Марнотратство. Потрібно зрозуміти одну просту істину, для російського проекту ВШМ “Євразія” може бути конкурентним тільки такий же проект ВШМ, але тільки щодо Каспійсько-Чорноморському маршруту, через країни Центральної Азії та Південного Кавказу, миролюбні, які прагнуть до розвитку країни, що не охоплені геополітичними амбіціями.

Все інше – від лукавого. І вже якщо і є можливість залучення інвестицій в Україну, то це потрібно робити в проект, який гарантовано окупиться.
Цього ми торкнемося в наступному випуску на своїй сторінці.

Асоціація ВШМ

Категорії: ВШМ